5 הטעויות הנפוצות ביותר בלוגו שלכם

אם הקמת עסק חדש וודאי שאחד הדברים הראשונים
שחשבתם עליו הוא מיתוג לעסק שלכם. אלא, שאם אינכם מתמקצעים בעיצוב גרפי בכלל
ובמיתוג בפרט, ייתכן שתבקשו מהמעצב לעשות דברים שפשוט לא מתאימים ואף יכולים להזיק
(!) למיתוג שלכם. זה קורה מתוך חוסר הבנה של איך מיתוג צריך להיות כדי שיהיה מיתוג
טוב. תפקידו של המעצב שלכם הוא כמובן לסרב לכם ולהסביר לכם איך נכון ואיך לא נכון
שיראה הלוגו שלכם. אבל, אם תתעקשו כנראה שגם הוא לא יוכל למנוע מכם לעשות את
הטעויות האלו…

אז הנה 5 הטעויות הכי נפוצות שבעלי עסקים
עושים בבקשות ללוגו שלהם. ונסביר לכם בדיוק מה הבעיה איתם, ואיך כדאי לעשות את זה
אחרת.

  1. שימוש בתמונות בלוגו –בשום לוגו שמכבד את עצמו לא תראו תמונות שמופיעות בו. הסיבה היא שתמונות "מתפקלסות", כלומר, אם תגדילו את התמונה יותר ויותר תראו שהיא הופכת למטושטשת. לוגו אמור להיות וקטורי, כלומר, האיכות שלו נשמרת גם אם מגדילים אותו פי מיליון.ומי מאיתנו רוצה לוגו מטושטש? אף אחד. סיבה נוספת היא שבתמונות ישנן מלא פרטים – קווים, צבעים, דמויות.. כל אלו "מעמיסים" על הלוגו. לוגו צריך להיות פשוט , קליט וזכיר, ואם תשימו בו תמונות פשוט תאבדו את כל היתרונות של המיתוג שלכם.
  2. מחליפים אותיות באיור/סמל – עוד דבר שלא כדאי שתעשו, זה לבקש מהמעצב שלכם להחליף את חת האותיות בדמות או סמל מסוים. אם למשל שם העסק הוא "פרחי נויה" אל תבקשו מהמעצב להחליף את אחת האותיות בורד או עלה. הסיבה היא שזה יקשה מאוד על קריאת שם העסק. זה בדרך כלל גם לא נראה טוב ולא משתלב טוב באותיות. מה כן אפשר לעשות? אפשר לשלב את הורד בתוך אחת האותיות, בצורה בה זה יראה הרמוני ולא מוזר בעין.
  3. רישיון לשימוש בוקטורים ופונטים – החבר הכין לנו לוגו מאולתר והוא כלל לא מעצב גרפי? שיחקתם באיזה אתר ויצרתם לכם לוגו? אוקיי. גם אם ממש אהבתם את מה שיצא, בדקו האם יש לכם רישיון מסחרי לשימוש בפונטים ובסמלים. אם אין – אתם חשופים לתביעות כספיות שיכולות להסתכם בהמון כספים שילכו לכם לפח. לא חבל?
  4. שימוש בפונטים איכותיים בלבד – ואם כבר מדברים על רישיונות, אל תתפתו לעצב לעצמכם או שחבר יעצב עבורכם מבלי לעשות שימוש בפונטים טובים ומתאימים באמת. הבחירה של הפונטים צריכה להיות בעין מקצועית, כשהפונט מתקשר לאיור ולא נבחר סתם כי הוא יפה.
  5. מקצועי זה הכי – חשוב להבין שתהליך מיתוג עסקים בכלל ועיצוב לוגו בפרט צריך וחייב להתבצע על ידי מקצוענים, אנשים שמבינים ובעלי ניסיון רב בעיצוב גרפי. תנו למעצב גרפי את המקום להסביר לכם מה נראה טוב ומה לא, מה מתאים ומה לא. הכוונה שלו טובה. גם לו יש אינטרס שהלוגו שלכם יראה מושלם, מהסיבה שגם הוא מציג אותו בתיק העבודות שלו, ולא היה רוצה להציג עבודה לא טובה.

בהצלחה!

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מוצרים לטיפוח העור של הרבלייף
מוצרים טבעיים לטיפוח העור, עלו לקדמת הבמה של עולם טיפוח העור. בין אם זה קרם לחות, מסכות פנים, סרומים או...
קרא עוד »
דצמ 31, 2021
מדריך מזורז לבחירת מטבח לגינה
החלטתם שאתם מעוניינים במטבח גינה? מעולה! זאת הדרך להכנת ארוחות מושלמות במרחב החיצוני וגם הדרך לארח...
קרא עוד »
נוב 28, 2020
מתאבנים לאירוח – מה לא לבחור
בכל אירוע קיימת חשיבה רבה לגבי המנה העיקרית, הן אם מדובר במטבח חלבי והן אם מדובר על מטבח בשרי. ברוב...
קרא עוד »
פבר 20, 2020