מה זה פרטיות באינטרנט?

המאמר באדיבות https://www.yaelharel.co.il

לטוב ולרע, לאינטרנט יש זיכרון ארוך, ארוך מאוד. וכך גם למאגרי מידע על בסיס נתונים שאתרים ואפליקציות אוספים אודות הגולשים. גישת החוק לנושא הפרטיות ברשת מורכבת ורק דבר אחד בטוח – הסובלנות לפגיעה בפרטיות הציבור הולכת ויורדת. 

לכל אחד זכות לשמירה על פרטיותו 

צריך להתחיל בכך שלכל אדם שמורה הזכות לפרטיות. ישנם חוקים רבים שמדגישים בצורה מפורטת את הזכות הזאת, שקיימת הן במרחב הלא וירטואלי והן באינטרנט. על פי חוקים כמו כבוד האדם וכן חוקי הגנת הפרטיות, אין לפגוע בפרטיות של אדם מבלי לקבל את הסכמתו (למעט מקרים חריגים, עם היתר של הרשויות המוסמכות). במרחב המקוון, על כל אתר או בעל תכנים ואפליקציות ולנהל מדיניות שקופה בנושא מדיניות הפרטיות. במיוחד הדבר נכון כאשר מידע מסוים של הגולשים נאסף ונשמר בצורה כזאת או אחרת. 

על פרטיות, לשון הרע ופשיעה באינטרנט 

על אתרים, סוחרים מקוונים ובעלי נכסים דיגיטליים מוטלת החובה לנקוט צעדים לסיוע בשמירה על פרטיות הגולשים והלקוחות. שימוש בנתונים של לקוחות, פרטים ביוגרפיים, מספר חשבון בנק, מידע רפואי, מספר כרטיס אשראי, מספר תעודת זהות, כל אלה ועוד יכולים לתמוך בפעולות של פשיעה וגרימת נזק. 

במידה ומישהו רואה עצמו נפגע, אם פרטיותו נפגעה בשל פרסום באינטרנט או חשיפת פרטים אישיים או זליגת מידע לגורמים לא רצויים, קיימת אפשרות התביעה. מסיבה זו, כמו גם כדי לעמוד בדרישות החוק, חשוב לכל מי שפועל בזירה המקוונת להימנע מפגיעה בפרטיות של אחרים, יחידים, גופים ומוסדות. אם פורסם מידע שלילי, הדבר עשוי להוות לא רק פגיעה בפרטיות אלא גם סוג של לשון הרע ופגיעה במוניטין. דווקא בשל קלות איסוף המידע ופרסומו ברשת, חשוב שהדברים הללו יזכו להתייחסות הראויה. 

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
5 טיפים לעיצוב חדר האמבטיה
לא מעט אנשים כיום בוחרים לעשות כל שביכולתם על מנת לשפר את המראה הכללי של הדירה שלהם. אם עד לפני מספר...
קרא עוד »
ינו 30, 2020
עדיין אין לכם מייבש כביסה בבית? כל הסיבות לשמן אתם חייבים מייבש כביסה!
מייבש הכביסה בבית הוא לא מוצר חובה. אפשר בהחלט להסתדר בלעדיו. הכביסה מסוגלת איכשהו להסתדר גם בלי...
קרא עוד »
נוב 03, 2020
עבודת סמינריון לדוגמא
עבודה סמינריונית היא סוג של עבודה אקדמית המשמשת בדרך כלל לקורס או לכיתה. הוא בדרך כלל קצר יותר ממאמר...
קרא עוד »
ספט 28, 2022