מברגה אימפקט – למה חשוב לשים לב?

עומדים לרכוש מברגה? ללא ספק זוהי החלטה נבונה ונכונה. המברג הידני נעשה פחות שימושי, והמברגה החשמלית תפסה את מקומו ובצדק: באמצעותה הבורג מוברג היטב, במהירות, וללא מאמץ פיזי. 

ישנם שני סוגי מברגות: אימפקט, וקלאץ' (פוטר). בוודאי אתם תוהים מהו ההבדל בניהם, ואת מה כדאי לכם לקנות? לצורך כך נעמוד תחילה על הבדלם המכני, ואחר כך על יתרונותיהם חסרונותיהם ויעודם.

ההבדל המכני

בראש מברגת הקלאץ' נמצא הפוטר, שזה הגלגל העגול התופס את הביט (מהו ה"ביט"? החלק שנכנס לחריצי ראש הבורג ומסובבו). באמצעות כוונון הפוטר ניתן להגביל את הביט וממילא להגביל גם את הבורג. ההגבלה (לפי הרמה שנבחרה) גורמת לסיבובים איטיים יותר (באופן יחסי), ולפחות לחץ של המקדחה על הבורג. במברגת האימפקט אין פוטר וסיבוב הביט והלחץ עליו איננו נתון להגבלה. בנוסף לכך, כשהביט נתקל בהתנגדות בעת הסיבוב, יש במברגה מנגנון קפיץ, הגורם למברגה להכפיל ולשלש את כוחה.

מה מבריגים?

היתרון במברגת הקלאץ' שהוא מתאים גם במקרה שנדרשת הברגה עדינה (למשל, כשאנו רוצים שבזמן הסיבוב הבורג לא יחפור בתושבת שלו), והיתרון במברגת האימפקט היא בהברגה קשה (למשל, ברגים גדולים וכבדים, ומשטחי החדרה קשים ואטומים במיוחד). שתי המברגות מתאימות לשימוש רגיל.

מברגת האימפקט מפעילה לחץ רב ומשתנה על הבורג, לעומת זאת מברגת הקלאץ' מספקת כוח הברגה אחיד ועדין. היתרון באימפקט שאין צורך בלדחוף ידנית את המברגה על הבורג, והיתרון בקלאץ' שהיא מאפשרת שליטה ודיוק בעבודה.

כשהבורג ממצה את סיבוביו, מברגת הקלאץ' תיעצר, אך האימפקט תסובב אותו עוד. היתרון שבסיבוב יתר הוא שהבורג מהודק וחזק יותר, והחיסרון בזה שהבורג והמשטח עלולים להישבר, ושחריצי ראש הבורג עלולים להימחק.

אולי יעניין אותך גם צבעים לעץ

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
אינסטלציה בסנפלינג – מתי זה דרוש?
המאמר באדיבות סנפלינג ישראל בהרבה בניינים קיימת צנרת חיצונית שתפקידה לרכז מי שופכין של כל קומה או...
קרא עוד »
אוג 30, 2021
הכל על תהליך השבחת זרע
תהליך השבחת זרע רלוונטי לגברים עם ספירת זרע נמוכה, אך הוא רלוונטי גם לזוגות בהם האישה סובלת מבעיות...
קרא עוד »
ינו 26, 2021
איך לבחור מערכת אזעקה לעסק?
מערכות אזעקה לעסקים מיועדים לאפשר לכם – כבעלי העסק – רוגע נפשי בזמן שהעסק סגור ואתם לא נמצאים בשטח....
קרא עוד »
דצמ 28, 2021