יריעות ביטומניות להדבקה עצמית – האם זה מסובך?

אף אחד אינו רוצה שבמהלך חודשי החורף חלק מהגשמים יטפטפו אל תוך הבית דרך הגג. לעתים זה עשוי לגרום להצפות ובמקרים קלים יותר להריסת מכשירי חשמל או חפצים בבית. כמו כן מדובר בדבר מסוכן שכן אין לכם שליטה היכן הטפטוף מתרחש ומישהו מבני הבית עשוי חס וחלילה להחליק או מים הנוזלים על מכשיר חשמלי כזה או אחר. יריעות ביטומניות יעזרו לכם לאטום את הגג לפני החורף ולמנוע מצב של נזילה מהגג.

מהן יריעות ביטומניות?

יריעות ביטומניות הנן יריעות העשויות זפת המיועדות לאיטום גגות. יש כמה טכניקות לאיטום גג כאשר שימוש ביריעות ביטומניות יכול להיות מומלץ בסוגים רבים של גגות, במיוחד כאלה שאין בהן יותר מדי גופים חיצוניים על הגג כמו דודי שמש רבים למשל. במקרה כזה תצטרכו לפרק את הדודים בעזרת אינסטלטור או הקבלן המבצע וזה מייקר את העבודה. לא כדאי לערבב חומרי איטום שונים על אותו גג ועל כן מומלץ להשתמש ביריעות ביטומניות בגגות מבטון או כאלה שעברו חיפוי של זפת. במידה ועברו חיפוי בחומרים אחרים יש צורך לבצע קילוף של שכבת הצבע בגג ועליה להתקין את היריעות. ניתן לבצע את התקנת היריעות באמצעות ריתוח או לקנות יריעות דקות יותר להתקנה עצמאית פשוטה יותר.

מה ההבדל בין יריעות ביטומניות להדבקה עצמית לבין יריעות באמצעות ריתוך?

יריעות ביטומניות להדבקה עצמית יהיו לרוב בעובי של חצי מ"מ בעוד שיריעה באמצעות ריתוח תהיה בעובי של 4 או 5 מ"מ. בגגות של בתים ניתן לרוב להסתפק בשכבה אחת של 5 מ"מ והיא עשויה להחזיק לשנים רבות. במידה ואתם רוצים להתקין בעצמכם יריעות של חצי מ"מ דעו כי אלה מחזיקות מעמד לשנה-שנה וחצי ואז יש לבצע התקנה מחדש.

האם זה מסובך לבצע את ההתקנה בעצמנו?

בגדול כל עבודה הדורשת איש מקצוע בתחום מסוים – עדיף שאיש המקצוע יבצע את העבודה. אם אתם רוצים לחסוך בעלויות ואין לכם בעיה להחליף את היריעות בעצמכם בכל שנה וחצי אז תוכלו לרכוש יריעות ביטומניות להדבקה עצמית שבהן אתם רק מקלפים את השכבה העליונה ומדביקים אותם בעצמכם על שכבת הגג. כמובן שגם את זה צריך לדעת היכן לעשות בצורה מדויקת ככל שניתן.

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כמה עולה השחרת חלונות לרכב? יצאנו לבדוק
אם חלונות הרכב שלכם נראים קצת פחות ידידותיים וקשה לכם להביט דרכם, במיוחד בשמש, דבר זה נותן להם מראה...
קרא עוד »
יונ 11, 2020
האם צריך לעשות ביטוח מיוחד נגד שריפות?
האם ידעתם שהנתון של ארגון הכבאות העולמי מציג מעל 358,000 שריפות בתים מדי שנה? חשוב לדעת איזה כיסוי ביטוחי...
קרא עוד »
מרץ 25, 2020
קצת תרבות – אתר מומלץ לעולם התרבות
יש הרבה אנשים שוחרי תרבות המתעניינים בתחום האומנות ואוהבים את אירועי התרבות למיניהם. הבעיה שלהם היא...
קרא עוד »
פבר 18, 2021