חומר איטום, כיצד להשתמש בו נכון?

ישנה חשיבות רבה עבור היות מבנה אטום מפני מים ורטיבות. כל מקום שבו מתאספת לה לחות או רטיבות בצורה ישירה או עקיפה הוא מקום שהופך להיות לא בריא עבור אנשים ואף לא עבור הפריטים שנמצאים באותה סביבה. דבר זה אומר כי זה הכרחי לוודא פעולת איטום נכונה בתחילת הבנייה, ולאחר מכן לתחזק באופן שוטף את האיטום הזה בכל כמה שנים או לפי הצורך של אותו מבנה. בתעשייה יש כל מיני מוצרי מדף לאיטום לשם רכישה, איזה מבין כל אלה יהיה יעיל? הדבר תלוי בשימוש נכון כולל בחירה נכונה.

בוחרים חומר איטום איכותי

עבור כל חומר איטום יש הוראות ספציפיות לגבי אופן השימוש בו, אבל לא בהכרח כל סוג של חומר איטום ולא כל חומר איטום של כל חברה יעשה את העבודה בצורה הכי טובה ויעילה. כאן נדרשת המיומנות של איש איטום מקצועי שמכיר ובעל ניסיון לגבי חומרי האיטום שקיימים בשוק הישראלי ויודע היטב איזה סוג של חומר ייתן את התוצאות הכי טובות ואלו סוגים של חומרים פחות עדיפים לשימוש מפני שהרכיבים שלהם פחות איכותיים. זה נכון עבור חומרים שנועדו לצביעה, וזה בהחלט נכון גם לגבי חומרים שנועדו עבור שמירה על מקום אטום מפני חדירה וזליגה של מים פנימה והלאה. כל מקום של פשרה לגבי האיכות ישפיע גם על האיכות של התוצאה.

מתאימים את החומר למקום

בסופו של דבר, חומרי האיטום עשויים מחומרים שונים שאר מגיבים בצורה שונה לחומר שעליו הם מיושמים. יש יישום של חומרי איטום על קירות אבן, יישום של חומר איטום על גג רעפים, יישום של איטום על תקרה מרוצפת אריחים ויישום של איטום על תקרה העשויה בטון. כל אחד מן החומרים הללו הוא שונה מבחינת החיבור שהוא צריך אליו ומבחינת החומר אשר יביא אל האיטום הכי טוב במיקום הזה שבו הוא נמצא. ההבדלים בין חומרים צמנטיים, חומרים משחתיים, חומרים בהזרקה, חומרים סילרים, ואחרים יוצרים את כל ההבדל של אופן העבודה והחומר הנדרש לעבודה, וזה חשוב מאוד לדעת מה בוחרים ומה הכי מתאים ולאחר מכן ליישם אותו בצורה הנכונה על מנת שהאיטום יהיה מוצלח.

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
דברים שכדאי לדעת על ריהוט לבית
ברוכים הבאים למדריך מומחה לריהוט ביתי, בו נחקור היבטים חיוניים של בחירה, סידור ותחזוקה של רהיטים...
קרא עוד »
דצמ 19, 2023
חלב למשרד
חלב על סוגיו השונים הוא אחד המוצרים שנרכשים בכמויות גדולות עבור עובדי המשרד. בשנים האחרונות נוספו...
קרא עוד »
נוב 09, 2020
חרמשים מתי מומלץ להשתמש בהם?
חרמש מזכיר לרבים מאתנו כלי חקלאי, שהיו משתמשים בעבר, ואכן היה קיים כזה כלי, הכלי בעבר היה מורכב מלהב...
קרא עוד »
ינו 24, 2020