האם כל אחד יכול להמציא פטנט

המצאה שניתנת לרישום פטנט חייבת להיות חדשה, ממציאה, מסוגלת ליישום תעשייתי ואסור שהיא תיכלל בקטגוריה שלא נכללה – למשל, יצירות אומנותיות, שיטות מתמטיות, תוכנות מחשב מסוימות ותוכניות עסקיות. 

האם כל אחד יכול להמציא פטנט |

האם באמת כל אחד יכול להמציא פטנטים בעצמו? התשובה היא כמובן כן! ולמה אני אומר לכם כן, פשוט כי אין באמת פטנט שמישהו המציא שהוא נולד עם התכונה הזו של הגשת פטנטים. הבנתם בוודאי מהי כוונתי. 

קריטריונים בהמצאת פטנט |

קביעה אם המצאה עומדת בקריטריונים היא תהליך מורכב, זמן ארוך ויקר. למרות שהפטנט הוא יקר (למשל 45,000 ליש"ט לאורך חמש שנים), התגמולים עשויים להיות משמעותיים. אם ההמצאות אינן מוגנות כראוי, זכויות עלולות ללכת לאיבוד באופן בלתי הפיך, קראו בהרחבה.

הכנת בקשת הפטנט |

בסיום תיעוד ההמצאה יעביר הבעלים שלה מידע חשוב שיעזור לעורך פטנטים לנסח את הבקשה. בהכנת בקשת פטנט, עורך הדין נדרש לנסח מפרט המתאר את ההמצאה בפירוט ומדגיש את המאפיינים של ההמצאה שהם חדשים וממציאים על מה שכבר ידוע. 

יש לכלול במפרט לפחות דרך אחת ליישום ההמצאה. מכאן שמידע על דוגמאות או אבות טיפוס ניסיוניים, אף שאינו חיוני, עשוי לעשות את ההבדל בהצלחה באבטחת הגנת פטנט תקפה.

הליך בקשת פטנטים |

מרבית בקשות הפטנטים מוגשות תחילה בבריטניה, הקובעת 'מועד עדיפות' בינלאומי. לאחר 12 חודשים, מבקשים הגנה בינלאומית באמצעות אמנת שיתוף הפטנטים (PCT).

זה מאפשר הגשת בקשת פטנט יחידה לביסוס הגנה במגוון מדינות. זה מפשט את הגשת תביעות וביצוע פטנטים בינלאומיים. למעלה ממאה מדינות חתמו על ה- PCT, וניתן לייעד את כל אלה בבקשת פטנט אחת ורצוי באמת רק אחד לרישום.

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
על מאכלים שטובים לטיפול בכולסטרול גבוה
לכולסטרול יצא מוניטין רע אבל למעשה הוא הכרחי לתפקוד התקין של הגוף ונחוץ לצורך שינוע השומנים בגוף....
קרא עוד »
פבר 25, 2021
בלי עין הרע – מה זה אומר בעצם?
אחד הביטויים המשמעותיים ביותר בחברה הישראלית, הן בחברה הדתית והמסורתית, ואפילו בחברה החילונית, הוא...
קרא עוד »
דצמ 11, 2019
מעברי אש – איך לבחור מעבר שיתאים לכם
מעברי אש, לא בדיוק המוצר שבני אדם סבירים מכירים אך יעילותם רבה לכל אחד מאיתנו. מעברי אש יוצרים בידוד...
קרא עוד »
מרץ 10, 2020