איך לקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי?
דמי פגיעה הם כספים המשולמים לעובדים שכושר העבודה שלהם נפגע מסיבה רפואית, ולכן הם נאלצים להיעדר מעבודתם היומיומית. בכדי שלא יאבדו את מקור ההכנסה השוטף שלהם, המוסד לביטוח לאומי מאפשר לפצות נפגעי עבודה בגין אובדן הכנסה בין אם מדובר על מקרה חד פעמי או קבוע.
כיוון שהמוסד לביטוח לאומי הינו גוף ממשלתי האחראי על מתן הגנה כלכלית לתושבי ישראל, תהליך קבלת דמי פגיעה מביטוח לאומי כולל שלבים בירוקרטיים רבים לצורך הכרה כנפגע עבודה, וקבלת דמי פגיעה כספיים וכן גמלת נכות במידה ומדובר על פגיעה קבועה. כדי להבין איך לקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי ומי זכאי לכך, ריכזנו בשורות הבאות את כל המידע שצריך לדעת בנושא.
מי זכאי לקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי?
דמי פגיעה מוענקים במקרה של תאונת עבודה שהתרחשה במהלך, בדרך או חזרה ממקום עבודה ולכן רק עובדים המבוטחים בביטוח נפגעי עבודה זכאים לקבל את הפיצויים הללו. מכאן ניתן להבין שכל עובד שכיר או עצמאי המשלמים כחוק ביטוח לאומי זכאים לקבל דמי פגיעה, זאת לאחר הגשת כל הטפסים, מסמכים ואישורים רפואיים הרלוונטיים המפרטים את מקרה התאונה וההשלכות על הגוף/נפש.
במקרה ומדובר על תאונת עבודה שגרמה לנכות קבועה, העובדים יהיו זכאים לקבל גמלת נכות מהעבודה נוסף על דמי הפגיעה שנקבעו על פי הטפסים והאישורים שהוגשו.
תהליך קבלת דמי פגיעה מביטוח לאומי
בכדי לקבל דמי פגיעה מביטוח לאומי, יש להגיש את הטפסים המתאימים לקבלת הכרה כנפגע עבודה. תהליך הגשת תביעה לדמי פגיעה שונה בין עובדים שכירים לעובדים עצמאיים, כיוון שמעסיקים נדרשים להגיש טפסים בגין עובדים שנפגעו ואילו עובדים עצמאיים מגישים את הטפסים באופן עצמאי.