אנרגיה לפני אימון

זקוקים לאנרגיה לפני האימון? הכירו את תוספי המזון הטובים והמומלצים ביותר שישפרו לכם את היכולות בזמן הפעילות הגופנית. במהלך פעילות גופנית הגוף מתאמץ יתר על המידה, דבר המעלה את רמת האנרגיה בגוף ופוגע ביכולות הגוף לבצע פעולות מאומצות במשך זמן ממושך.

מהי אנרגיה?

כדי להבין מהי התחושה שמרגישים בגוף בזמן עליית רמת האנרגיה ולמה חשוב לשמור עליה במהלך אימון, ניתן להשוות זאת למקרים שכיחים שמתקיימים כל העת – כמו לדוגמה כשממהרים לתפוס את קו האוטובוס שמגיע לתחנה. כשרואים את האוטובוס מתקרב לתחנה מרחוק, הגוף נדרך והמוח מסמן לרגליים שהגיע הזמן לרוץ כמה שיותר מהר כדי להספיק אותו.

הרגשה זו היא הטריגר לפרץ האדרנלין שיגיע בעוד רגע, שהוא האנרגיה שהגוף צריך כדי לבצע את הריצה המהירה אל האוטובוס. מיד לאחר שמגיעים ועולים לאוטובוס, מתנשפים, מזיעים ומרגישים מותשים ועייפים כיוון שהאנרגיה בגוף ירדה כתוצאה מהריצה המהירה.

למה מומלץ לספורטאים לצרוך תוספי אנרגיה?

בדיוק כמו ההרגשה של כל אדם שרץ מהר כדי להספיק את האוטובוס שהגיע לתחנה, כך מרגישים ספורטאים המבצעים פעילות גופנית מאומצת וממושכת. לאחר כמה זמן מהאימון הגוף באופן טבעי מאותת על עייפות, וכדי להחזיר לו את האנרגיה החסרה מומלץ להם לצרוך תוספי אנרגיה לפני האימון, כמו לדוגמה אבקת חלבון מי גבינה, שישפרו את הביצועים במהלך האימון.

האם התוספים מיועדים רק לספורטאים?

תוספי האנרגיה מומלצים לצריכה על ידי ספורטאים, ובעיקר אלו המבצעים פעילות גופנית שהיא מאומצת למשך זמן ארוך. לדוגמה רוכבי אופניים או ספורטאים שמשתתפים תחרויות ריצה או פעילות גופנית אחרת שנמשכת מעבר לשעה.

אילו מוצרי אנרגיה כדאי לצרוך?

כדי שתוסף האנרגיה יהיה אפקטיבי לספורטאי, מומלץ לבחור אבקות חלבון ותוספי תזונה אחרים המכילים את המרכיבים שיחזירו את האנרגיה לגוף במהירות וביעילות כמו סוכרים, נוזלים, קפאין, ויטמינים ועוד.