פרסום עסקים במדיה הדיגיטלית היא שיטת פרסום אשר הפכה בשנים האחרונות להכרח של ממש. כל אחד מבעלי העסקים מודע להתפתחות ההולכת ומתקדמת של עולם המחשבים והאינטרנט, ולכן כל בעלי העסקים מודעים לחשיבות של אתר אינטרנט ככרטיס הביקור של העסק. בעלי עסקים רבים משקיעים אלפי שקלים באתר אינטרנט מקצועי ומעוצב, אך מהר מאוד מגלים שחוץ מהחברים הקרובים, ועוד איזה כמה גולשים חרוצים, כמעט אף אחד אינו מבקר באתר שלהם. לרוב, הסיבה טמונה במיקום של האתר במנועי החיפוש, ובעיקר בגוגל. בעקבות כך, הבינו בעלי העסקים בצורך ההולך וגובר בקידום אתרים בגוגל, תהליך אשר יעלה אותם למעלה בתוצאות החיפוש וגם בפועל. תהליך קידום אתרים טומן לבטים שונים בדרך, כאשר אנחנו נעסוק בשניים מהם: קידום אתרים אורגני לעומת קידום ממומן, וקידום אתרים שחור לעומת קידום לבן. המשיכו לקרוא.

 

קידום אתרים בגוגל, לבן או שחור?  

שיטת הקידום אשר מעלה מאות אלפי אתרים בחודש למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל יכולה להתבצע בשתי צורות: קידום אתרים לבן, שנחשב קידום אתרים על פי “החוקים” של גוגל, וקידום אתרים שחור, אשר עושה שימוש בקיצורי דרך שונים בדרך למעלה. קידום אתרים בגוגל הנעשה בשיטה הלבנה אמנם מבטיחה תוצאות בטווח הרחוק, כך שבאופן מידי לא תוכלו להתרשם מטיבה של השיטה, אולם קידום אתרים שחור היא שיטה מסוכנת בטווח הרחוק. למעשה, קידום אתרים שחור מאפשר למקדם להשתמש בטריקים ותוכנות שונות אשר מבצעות את העבודה בצורה אוטומטית ומדמות תהליך של שיווק לבן, רק בצורה לא מקצועית. בטווח הקצר, קידום שחור יכול להשיג תוצאות מדהימות, אולם בטווח הרחוק, מנוע החיפוש של גוגל עשוי לעלות על הטריק, ולזרוק את האתר אחורה בתוצאות.

 

אורגני או ממומן?   

קידום אתרים באינטרנט מתבצע בשתי צורות עיקריות: אורגני וממומן. קידום אתרים ממומן הוא קידום אתרים אשר נותן תוצאות כמעט מידיות, אך הוא מצריך, מעבר לתשלום של העסק למקדם עצמו, גם תשלום לגוגל על כל קליק שלחצו הגולשים על גבי המודעות. קידום אתרים אורגני, אמנם לוקח זמן רב יותר, אך הוא חינמי לגמרי, ומתאים לעסקים בעלי תקציב פרסומי נמוך יחסית.