4 עקרונות לתזונה בריאה

המאמר באדיבות https://demayo.co.il

העולם המודרני מאופיין בתזונה לקויה שמייצרת מחלות כרוניות בקצב מסחרר, אבל אתם לא חייבים להיות חלק מהטרנד הזה.

תמשיכו לקרוא ותלמדו על 5 עקרונות לתזונה בריאה:

  1. תצרכו שפע של פירות וירקות

רוב האנשים בעולם המערבי לא צורכים מספיק פירות וירקות כחלק מהתזונה היום יומית שלהם. למעשה, 76 אחוז מתושבי ארצות הברית לא צורכים מספיק פירות על בסיס יומי, ו-87 אחוז מהם לא צורכים מספיק ירקות.

אכילת פירות וירקות מסייעת משמעותית להפחתת הסיכויים ללקות במגוון רחב של מכלות כרוניות, כולל לחץ ד גבוה, סוכרת, מחלות לב, השמנת יתר חולנית, סרטן ועוד.

  1. תעדיפו דגנים מלאים

הדגנים המלאים הנקיים ביותר הם אלה שעברו הכי פחות עיבוד – דגנים מלאים שגם נראים כמו שהם נראים רגע לאחר שהם נקצרים, כמו קינואה, אורז בר ושיבולת שועל. בעוד שיש אנשים שנמענים מאכילת דגנים מעובדים בכל צורה, אנחנו חושבים שפסטה מדגנים מלאים או לחם מדגנים מלאים שנאכלים לצד תוספות פשוטות יכולים לספק פתרון פשוט, מהיר ובריא.

כאשר אתם קונים מוצרים עם דגנים מלאים, חשוב לשים לב לרכיבים ולוודא שאכן המוצר מורכב אך ורק מדגנים מלאים, ולא כולל גם קמחים לבנים ל"עיבוי".

  1. תישמרו ממזונות מעובדים

אחד מהעקרונות החשובים ביותר של תזונה בריאה ואכילה נקייה הוא שאם זה מגיע ממפעל, כנראה שזה כדאי להכניס את זה לגוף.

כיום חלק ניכר מהמוצרים שאפשר למצוא בסופרים ובשווקים הם מוצרים מעובדים שכוללים קשת רחבה ומגוונת של כימיקלים כגון משפרי טעם, חומר משמר, צבעי מאכל ועוד רכיבים נוספים שלא רק שאינם מוסיפים לנו דבר מההיבט התזונתי, הם אף גורמים לנו לנזק.

  1. תגבילו את צריכת הסוכר שלכם

כדי להקפיד על אכילה נקייה, חשוב מאוד שתצמצמו את צריכת הסוכר שלכם. 

רוב האנשים מנסים להימנע מסוכר בקפה או בתה, אבל הם לא יודעים שסוכר מסתתר באינספור מוצרים מעובדים ומזונות מהירים ראו סעיף קודם).