מה זה עריכה אקדמית ומה החשיבות שלה?

כתיבת עבודה אקדמאית הינה פרויקט ממושך שלוקח זמן רב ואף דורש מחשבה רבה. העבודה סביבה אינה נגמרת עם סיום הכתיבה, אלא יש צורך לעבור עליה, לסגנן אותה וליפות אותה לאחר כתיבת התוכן עצמו.

שלב העריכה נחשב לשלב הכי פחות אהוב על סטודנטים, מכיוון שהוא דורש יותר מסתם הקלדה וניסוח. עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר בשלב שלא פחות חשוב מהשלבים האחרים בכתיבת תוכן העבודה.

עריכה אקדמאית – מדוע?

עבודה אקדמית שכתובה בצורה רהוטה וברורה ואף מעוצבת בצורה מסודרת, אסתטית ונעימה לקריאה, נחשבת לעבודה ברמה גבוהה יותר לעומת אחרות שאינן כאלה. מלבד זאת, יכול להיווצר מצב בו סטודנטים מעוניינים להעביר מסרים חשובים באמצעות מצגת או חיבור אקדמי כלשהו, אך נכשלים בכך בעקבות דילוג על עריכה אקדמית או עריכה לשונית בלתי מספיקה.

מה שכלול בעריכה אקדמית

עריכה אקדמית מתחלקת לשני חלקים – עריכה חזותית, ועריכה לשונית.

העריכה הרגילה, מתייחסת למעשה למראה החזותי של העבודה – לעיצוב הדף, לסוג הגופן, לגודל הגופן, הדגשה במקומות הדרושים ובקיצור – הענקת מראה מסוגנן ומרשים לעבודה כולה. כמובן שיש להתייחס לדגשים וחוקים שחלים על סוג העבודה הספציפית הזאת.

העריכה הלשונית מתייחסת לתוכן העבודה – הגהת הטקסט ותיקון שגיאות כתיב, שגיאות דקדוקיות וטעויות הקלדה, קישור בין מקורות התוכן לטקסט הכתוב, חלוקת פסקאות נכונה וכמובן פיסוק נכון.

רישום מקורות מידע

בכל עבודה אקדמית יש צורך להקדיש פרק מיוחד בו יובאו כל מקורות המידע בהם השתמש כותב העבודה למרות שהמקורות נאספים יחד עם התוכן הנכתב במהלך העבודה, נחשב רישום מקורות מידע כחלק מהעריכה האקדמית. וזאת, מכיוון שעריכת פרק זה אינו מתבצע בפועל בזמן כתיבת הטקסט, אלא מגיע כחלק נפרד ותוספת אקדמית לעבודה כולה.

Blog Uncategorized
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
לוכדי נחשים בהיתר, מה זה אומר?
לכידת נחשים זו משימה מורכבת שמצריכה ידע ומיומנות, הלוכד צריך להכיר היטב את הרגלי החיים של הנחשים, את...
קרא עוד »
אפר 19, 2022
איטום קירות חיצוניים
איטום קירות חיצוניים הוא מנהג נפוץ בבניית מבנים. זה נעשה כדי למנוע צמיחה של עובש ואורגניזמים מזיקים...
קרא עוד »
אוג 09, 2022
שיטות לניקוי חלונות בגובה
במבנים רבי קומות אין כל אפשרות לנקות את החלונות תוך שימוש בפיגומים ולכן שיטת העבודה הנכונה והיחידה...
קרא עוד »
מאי 31, 2020